A magyar vállalkozók 3 módszerrel építik a marketing kampányaikat, de tényleges hatása sajnos csak az egyiknek van.
Mondanom se kell, melyiket használják mégis a legkevesebben.
2021-től viszont ideje, hogy az elit, felső 10% hatékonyabb marketing módszerével dolgozz és hagyd a másik kettőt a konkurenciára. Igényel egy kis fegyelmet, de sokkal többet nem. Majd meglátod, ha elolvasod. Nem ördöngősség.
Adj egy esélyt ennek a 6 perces cikknek és megmutatom, hogy miért keresnek a TOP ügyfeleim a kampányaikkal átlag feletti milliókat és miért nem rágják a körmüket félelmükben, hogy vajon beválik-e az, amit az előző éjjel kitaláltak…
Hogyan tervezi az elfoglalt vállalkozó ma a marketing kampányokat?
Az első típus a villámötletelő: Felébred reggel, megissza a kávéját, lökdösi egy kicsit a Facebookot a telefonján, majd meglát egy reklámot és ott eszébe jut valami. Ezt a kocsiban még átrágja magában kicsit, hogy hogyan tudná alkalmazni az ő cégében is, hogy ne legyen teljesen koppintás. Még az irodájába sem ér be többnyire, amikor hívja a webesét frissen kitalált online marketing kampányának ötletével:
„Halló… Na szeva Ricsikém, kitaláltam itt munkába menet egy k***a jó kampányt, össze kéne dobni délutánra, mert nagyon sürgős. Semmi csicsa… neked tudom, hogy pár perc az egész, ami nekem fél óra is lenne, de szeretném már este meghírdetni. Tényleg, azt is vállalod? Adok belőle jutalékot, hogy motivált legyél… meghát azért nem lesz rossz referencia neked sem”
A második típus már megfontoltabb: „Szerbusz Richárd, csak azért hívlak, mert arra gondoltam, kéne egy kis bevétel a cégnek és csinálhatnánk egy akciót a jövő héten. Elmondanám az ötletem gyorsan egy kávé mellett és érdekel a véleményed, hogy hogy lehetne jól megcsinálni. Elég sürgős lenne, de majd megmondod, hogy mikorra tud összeállni az egész dolog. Beugorhatok mostanában valamikor hozzád?”
Ő már érti, hogy a jó dolgokhoz kicsit több idő kell, de még mindig random öteleteket valósít meg. Már nem kapkod és tanácsot kér, mert belátja, hogy nem tud mindent is. A megfontoltnak könnyebb szintet lépni a 3. típushoz, de vacilál vele még egy kicsit, mert tart attól, hogy sok időt igényel.
Értékes ügyfél, egy kis képzéssel vele már remekül tud dolgozni egy profi a marketing kampányain.
De a harmadik az álommeló a kivitelező csapatnak is és a bevétel szempontjából a vállalkozónak is. Lássuk, hogy viselkedik a vérprofi, aki nem bízza a véletlenre a dolgokat…
„Adj hat órát egy fa kivágására, és az első négyet a fejsze élezésével fogom tölteni.”
Abraham Lincoln
Hát persze… a 3. típus az aki mindent gondosan megtervez. Ő Winston Churchill idézet rajongó, miszerint: „Aki nem tervez, a bukást tervezi meg.”
Vannak rövid-, közép- és hosszútávú tervei, amire az 1. tipus mindig csak legyint: „haggyá mááá… hát ki sem látszok a munkából így sem, kinek van erre ideje” – és közben észre sem veszi, hogy talán pont a tervezés hiánya miatt van ez így.
A „Tervező” típus év elején – de a még tervezőbb már az előző év végefelé – elvonul 1-2 napra, távol a cégtől és átgondolja, hogy mikor milyen online marketing akciót fog csinálni jövőre. Nem random kampány ötleteket vesz elő…
…amiknek ma délutánra kész kell lennie, hanem pontosan időzített programok alapján működteti a céget, így van ideje a kivitelezőknek is megcsinálni, ami a kampányhoz kell: szövegírás, grafikai munka, űrlapok, automatizmusok, utánkövető levelek… stb.
Így kihozza belőle a maximumot és sosem jelenti ki pár ezer fortint elhirdetés után: “próbáltam én kampányt csinálni a Facebookon, de nem jött be”
Tehát ha bármit ajánlhatok, 2021-től tervezd előre és gondosabban a reklám kampányaid a 3. típus szerint, mert bevallom, mindig ott látom a legkomolyabb fejlődést, ahol elhagyja a vezető a randomitást.
…és ebben még segíteni is tudok!
A Websiker Mentor Program résztvevőinek ezért én is csináltam most egy 2021-es online marketing tervező naptárat
…amelyben előre benne vannak a kampánytípusok, az akciótípusok, a limitálási lehetőségek, a fontos ünnepek, és olyan világnapok, amihez érdemes kampányt tervezni.
Az egészhez készítek egy extra videós használati utasítást is…
…így a Websiker Mentor program résztvevőinek semmi más dolguk, mint leülni 1-2 teljes napra, átgondolni az évüket és kitölteni a naptárat egy pontos csatatervvel.
Nagy előny így, hogy ha látja az ember, hogy mondjuk március 8-án nőnapra szeretne egy aktualitás kampányt, akkor nem március 5-én ír rá messengeren a tanácsadójára, hogy hogyan is kéne csinálni, hanem kér január közepén egy időpontot, és átbeszéli vele az egész negyedévet – félévet előre.
Az évtervező naptárban csináltam is egy mintát, hogy hogyan épülhet fel például egy nőnapi kampány.
Ezután már csak le kell adni a kivitelezőknek a kész tervet február elején, hogy legyen ideje minőségi munkát végezni.
A naptár mindössze 5000 Forintért elérhető és most ajándékba kapod hozzá az 1 hónapos – 5000 Forint értékű VIP tagsági hozzáférést is ~70 órányi online marketing videóval. Tehát 10.000 Ft helyett 5000 Ft!
(a kattintás átvezet a Websiker Ügynökség webáruházába, ahol kosárba teheted és kifizetheted azonnal a terméket biztonságos, CIB bankos rendszerünkön keresztül)
Websiker Mentor – Online Marketing Évtervező Oktatócsomag – Naptár (táblázat) + Előadás (videó)
PIMKO TAGOK FIGYELEM!
A titkos csoportban nektek ingyenesen elérhető a táblázat és megkapjátok a videót is. Ha VIP tag vagy, ne vedd meg 😉