Aki rendszeresen hirdet a közösségi média felületeken szinte biztos, hogy találkozott már jónéhány furcsasággal, ami megkeserítette a hatékonynak tervezett munkát. Például nem engedte meghírdetni a termékét a Facebook, vagy letiltott egy olyan hirdetést, amit régebben még engedett, netán az egész hirdetési fiókot letiltotta. A szigorú közösségi elvek mellett az algoritmus sokszor nem jogosan tilt le hirdetéseket vagy komplett hirdetési fiókokat, amik nagy fejfájást tudnak okozni a hirdetőknek, vállalkozóknak.
Mit lehet ilyenkor tenni?
Hogyan hirdess olyan terméket, amit amit nem szívesen enged a Facebook?
…és ha már megtörtént a baj, mit írhatsz és mit semmiképpen sem a FB ügyfélszolgálatnak, hogy minél előbb visszakapd a fiókodat?
Olvass tovább és nézd meg az erről szóló Websiker Cappuccino adásomat itt!
Ebben a Websiker Cappuccinoban a FB hirdetésekről beszélek. Nézd meg a videót itt:
Az adás támájából:
♥ Vannak termékek, amit nem enged hirdetni a Facebook? – így oldd meg!
♥ Nem hagyja a céged, hogy a termékeid FB-on hirdesd? – mutatom, ilyenkor mit tehetsz (online megoldások a hálózatépítőknek)
♥ Fogalmazd át! – hogyan beszélj a cucc helyett a vevődről?
♥ Üldözött hirdetési módok – amellyekkel tuti kitiltást kaphatsz!
♥ Amit soha se mondj a Facebooknak, ha hibát jelentesz be! – és amit igen, ha korrekt elbánást akarsz.
♥ Nem engedi a FB hirdetni azt, amit múltkor még engedett… – most akkor mit csináljak?
Ha szívesebben olvasol, folytasd itt!
Néhány gondolatot leírtam a videóból és ki is egészítettem.
A szöveg nem a videó szóról-szóra leírt változata, érdemes elolvasni.
A szigorú közösségi elvek mellett az algoritmus is sokszor nem jogosan tilt le hirdetéseket, vagy komplett hirdetési fiókokat, amik nagy fejfájást tudnak okozni a hirdetőknek.
Gondolj csak bele mekkora probléma lenne Neked is a következő:
- hetekig gondolkozol egy aktuális, mondjuk “Black Friday” kampányodon
- majd sokáig dolgozol a hirdetés szövegén
- talán órákon keresztül keresgéled és szerkeszted a megfelelő képet,
- és végre elkészülsz, és várod az eredményt,
- majd az Facebook ellenőrzés után közli: letiltotta a hirdetésed.
Keresed a magyarázatot, hogy mivel lehet a baj, de pontos választ nem kapsz. Pánikolva neki állsz átfogalmazni a hirdetésed szövegét úgy, hogy a Facebooknak is megfeleljen.
“nem szerkesztheted többet a posztot és az egész hirdetési fiókod letiltotta a Facebook”
Újra feladod a tökéletesnek hitt átfogalmazott verziót. Már éppen dőlnél hátra, mint aki jól végezte dolgát. De jön is az értesítés – egyben hideg zuhany – hogy “nem szerkesztheted többet a posztot és az egész hirdetési fiókod letiltotta a Facebook”.
Ilyenkor sajnos nem csak az adott hirdetést, hanem az összes többi futó hirdetésedet leállítja és nem ad hozzáférést semmihez.
Már fortyogsz az idegtől és tanácstalanul nézel magad elé, hogy mi lehet a probléma.
Közben 10x megbánsz minden percet, amit feleslegesen töltöttél a hirdetéseddel, hiszen a hirdetésed aktualitása elveszik és legjobb esetben is csak 1 év múlva, jövő Black Friday-en tudod felhasználni.
Mit lehet ilyenkor tenni?
„A rutinosak írnak egy jól megfogalmazott üzenetet”
A rutinosak írnak egy jól megfogalmazott üzenetet a Facebooknak alátámasztva, hogy miért nem jogos a hirdetési fiókod zárolása.
Ezt nem árt, ha rendkívül körültekintően teszed, mert 1x reklamálhatsz és ha elvágod magad az „ellenőrző személyzet” előtt, tapasztalatom szerint hiába könyörögsz utána.
A videóban elmondom, hogy foglalmazz!
Majd eltelik pár hét – szerencsés esetben csak pár nap – és jön a válasz:
“Bocsi az algoritmus benézett valamit, nem volt jogos máris visszaállítjuk a hirdetési fiókod”
Huhhh… fellélegzés, de azért ezek után jogosan kérdezed:
“hogy merjek ennyi munkát rakni valamibe, amivel bármikor így járhatsz?”
Nincs más megoldás:
- megtanulod, hogy mit csinálj, ha mégis megtörténik a baj, hogyan szerezd vissza gyorsan az irányítást a Facebook fiókod felett
- megtanulod, hogy mik azok a termék kategóriák amikre jobban kell figyelni
- megtanulod elkerülni az olyan megfogalmazásokat, amiket 10-ből 10-szer letilt a Facebook
Ezekről szól a videóm, ezért érdemes rászánnod magad, hogy végignézd!
Ha kérdésed van, vagy elmondanád a Te sztorid a témával kapcsolatban, csak szólj hozzá lentebb és válaszolni fogok. Ha kíváncsi vagy a többi Websiker Cappuccino adásra is, iratkozz fel a Youtube csatornámra és kövesd a Facebook oldalamat.